Hybride

In een hybride systeem is zowel een verbrandingsmotor als een elektromotor aanwezig. Op het moment dat er veel vermogen wordt gevraagd slaat de verbrandingsmotor aan en begint het gewenste vermogen te leveren. Eenmaal op snelheid slaat de verbrandingsmotor af en neemt een of meerdere elektromotoren het over. In de ontwikkeling van elektromotoren en accu's zitten nog enkele verbeterpunten. Een full hybride werkt als een generator om stroom op te wekken voor de accu's die gebruikt worden door de elektromotoren. In deze opstelling is de elektromotor de enige krachtbron. Door de ontwikkeling in elektromotoren die zuinigheid, krachtig en een lange levensduur hebben is het mogelijk om volledig elektrisch te rijden. De koploper onder het elektrisch rijden is momenteel Tesla. Er wordt veel geëxperimenteerd en onderzoek gedaan met accu's naar het regenereren van energie. In de racerij (formule E) wordt er al energie gehaald uit de remvertragingen. Dit soort ontwikkelingen worden ook in de huidige hybride én vol elektrische auto’s geïmplementeerd. Hierdoor zal 1 á 2 keer laden per week voldoende moeten zijn.

Autobranche

De automobielbranche is een markt dat razendsnel ontwikkelt. Op het gebied van techniek zijn er verschillende standpunten die autofabrikanten doorvoeren in het ontwikkelen van auto's. Op dit moment wordt er veel geïnvesteerd in het ontwikkelen van auto's die zoveel mogelijk uitstoot (C02) neutraal zijn. Ook in de fabriek wordt veel gebruik gemaakt van duurzame materialen. Wij beschouwen de ontwikkeling van de nu nog veel voorkomende 4 slag verbrandingsmotor (benzine/diesel) als ontwikkeld. De verhoudingen tussen het motorvermogen, brandstofgebruik en uitstoot hebben hun maximaal haalbare rendement bereikt. Hierdoor is een doorontwikkeling in de brandstof motoren niet meer mogelijk. Deze motoren maken langzaam plaats voor een milieuvriendelijkere krachtbron zoals elektrische motoren die 100% (C02) neutraal zijn. Veel bekende fabrikanten spelen hier op in zoals Tesla, Toyota, BMW en Mercedes. In de overgangsfase van verbrandingsmotoren naar elektrische motoren worden verschillende mogelijkheden toegepast als de hybride auto (full hybride/semi hybride).

Innovaties

De ontwikkelingen zijn nog jong. Al deze gefabriceerde auto's  worden voorzien van storingsgevoelig apparatuur dat complex te repareren is bij een storing. Dit is specialistische kennis dat door veel monteurs niet kan worden uitgevoerd. Veel garages blijven vasthouden aan de klassieke kennis en vaardigheden. Ze ontwikkelen zich niet door in de vernieuwde technieken. Naast de particuliere markt besteden wij veel aandacht aan bedrijven die specialisme inkopen. Auto Techniek Otten is een veelgevraagde partner voor het aannemen van gecompliceerdere problematiek. Geen oplossing kunnen bieden komt veelal voort uit tijdgebrek of specifieke kennis van de monteurs. De garage is gevestigd naast andere grote garages op een terrein. Hierdoor hebben wij een goede samenwerking bij noodreparaties en fabrikanten voor snelle leveringen.